Asset Publisher Asset Publisher

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków

Przyjmowanie i rozpatrywanie skarg i wniosków w biurze Nadleśnictwa Lubichowo odbywa się według następujących przepisów:

  • ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego
  • Rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków
  • Zarządzenia nr 101 Dyrektora Generalnego Lasów Państwowych z dnia 6 listopada 2023 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków w Państwowym Gospodarstwie Leśnym Lasy Państwowe

Skargi i wnioski można składać w następujący sposób:

  • listownie na adres: Nadleśnictwo Lubichowo, ul. Leśna 12, 83-240 Lubichowo;
  • osobiście w sekretariacie nadleśnictwa w godzinach 7:00-15:00;
  • drogą elektroniczną na adres e-mail: lubichowo@gdansk.lasy.gov.pl ;
  • za pośrednictwem Elektronicznej Skrzynki Podawczej na platformie ePUAP : Adresem Elektronicznej Skrzynki Podawczej jest - /pgl_lp_1511/SkrytkaESP
  • za pośrednictwem e-doręczeń. Adresdo e-doręczeń:  AE:PL-70307-12329-JUCJW-25.

Skargę lub wniosek należy uzupełnić o: imię, nazwisko (nazwę) oraz adres nadawcy (w przypadku korespondencji przesyłanej pocztą elektroniczną również adres e-mail).

Zgodnie z § 8 ust. 1 Rozporządzenia Rady Ministrów z 8 stycznia 2002 r. w sprawie organizacji przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków skargi i wnioski niezawierające imienia i nazwiska (nazwy) oraz adresu wnoszącego pozostawia się bez rozpoznania.

Skargi i wnioski wpływające do biura Nadleśnictwo Lubichowo ewidencjonuje się w rejestrze skarg i wniosków, prowadzonym przez Samodzielne Stanowisko ds. Pracowniczych, które odpowiada za ewidencjonowanie oraz rozpatrywanie skarg i wniosków.

Przedmiotem skargi - zgodnie z art. 227 Kpa - może być w szczególności zaniedbanie lub nienależyte wykonywanie zadań przez właściwe organy albo przez ich pracowników, naruszenie praworządności lub interesów skarżących, a także przewlekłe lub biurokratyczne załatwianie spraw.

Przedmiotem wniosku - zgodnie z art. 241 Kpa - mogą być w szczególności sprawy ulepszenia organizacji, wzmocnienia praworządności, usprawnienia pracy i zapobiegania nadużyciom, ochrony własności, lepszego zaspokajania potrzeb ludności.

Nadleśniczy Nadleśnictwa Lubichowo przyjmuje Interesantów w sprawie skarg i wniosków W KAŻDY PONIEDZIAŁEK w godzinach od  10.00  do 16.00 (po wcześniejszym uzgodnieniu telefonicznym).